Tuesday 29 March 2016

Tempahan bersalin PPUM


Assalammualaikum..
Tiba-tiba rasa tidak sabar nak bersalin sebab nak jumpa baby tapi dalam masa yang sama takut juga.. Huhihuhi. Sejak nampak perut makin besar ni jadi keterujaan semakin tinggi.. Punyalah tak sabar, kami dah buat tempahan bersalin di PPUM semalam. Pergi PPUM untuk dapatkan tarikh temu janji yang pertama, Alhamdulillah rezeki kami tak perlu tunggu lama jadi tarikh temu janji yang pertama adalah minggu depan 5 April 2016.

Kenapa pergi tempahan awal?
Sebab PPUM ni selalunya penuh, ramai ibu-ibu mengandung pilih PPUM ni dan kalau pergi buat tempahan lambat dorang akan tolak dan jika tidak bernasib baik kene bebel dengan jururawat disitu. Huhihuhi. Selain itu, memang dah buat keputusan nak bersalin dekat PPUM jadi awal-awal kan senang. Tengok dari feedback, kalau checkup kat sini akan di check lagi details sebab doktor semua pakar-pakar jadi jika ada sebarang masalah boleh diatasi dari mula.

Kenapa pilih PPUM?
Hahahaha.. Sebab dekat dengan rumah dan tempat kerja jadi mana tahu kalau sakit nak bersalin tu terasa kat rumah atau tempat kerja senang nak pergi hospital. Selain itu sebab PPUM termasuk dalam list hospital yang PMCare cover. InsyAllah selagi kerja dekat company sekarang ni semuanya ditanggung. Last sekali sebab dah pernah ada history kat sini, waktu gugur kali kedua tu refer PPUM jadi boleh la rujuk-rujuk mana yang patut.

Masih teruskan lagi checkup kat klinik swasta?
Ikut plan saya, saya nak teruskan juga. Check dekat dua-dua tempat, puas hati sikit (nampak ketamakkan disitu). 12 April 2016 next checkup kat klinik swasta, kene inject kancing gigi, katanya nanti lenguh, yeke? Pape saya update nanti ye...

xoxo,
lailanajwa

No comments:

Post a Comment