Wednesday 15 June 2016

Saiz kaki berubah


Assalammualaikum semua...
Ibu-ibu mengandung ada alami kaki membengkak ke? Sapu minyak ye, urut-urut sikit, kaki tu menampung tambahan berat dari ibu-ibu semua. Alhamdulillah saya tidak mengalami situasi kaki bengkak tersebut, hanya mengalami perubahan saiz kasut sahaja dari saiz 6 dan sekarang ke saiz 8.

Mulai perasan bila dah tak muat kasut yang saya selalu pakai. Saya ni jenis pakai kasut sampai rosak baru beli yang baru jadi sungguh pelik bila kasut yang sentiasa pakai dah tak muat dan dijadikan cerita sebab tak ada kasut lain, saya still pakai kasut tu untuk ketempat kerja, untuk membuktikan yang kasut tu memang tak boleh nak tampung pembesaran kaki saya lagi, tali kasut tersebut putus semasa saya menuruni jejantas. Hahahaha... Tak tahu lah waktu tu perasaan malu atau kelakar yang paling tinggi.

Proses pencarian kasut baru pula dengan yakin gi kedai kasut minta saiz 6, try-try tapi tak muat. Masih sedapkan hati minta saiz 7, try-try tapi ngam-ngam je, tak ada ruang langsung untuk kaki bernafas. Last-last minta saiz 8, muat dan selesa... Alhamdulillah..

Pemilihan kasut dan saiz yang betul penting bagi ibu-ibu mengandung supaya posisi badan tu sesuai dan mampu menampung baby dalam kandungan. Ini supaya ibu mengandung tidak menjadi bongkok dan kaki tidak sakit sewaktu berjalan. It's okay kalau take time yang lama waktu pilih kasut, ini untuk kesenangan kita juga...

xoxo,
lailanajwa

No comments:

Post a Comment