Saturday 17 January 2015

penipuan mengandung

Assalammualaikum....
Cam seram je tajuk kali ni... Sebenarnya tanpa kita sedari, kita sering tertipu dengan tanda-tanda yang kononnya kita mengandung... Terjadinya kes ini sebab tanda-tanda mengandung dengan tanda-tanda nak period adalah lebih kurang sama...
Cam ne aku boleh tau, sebab benda ni la yang jadi kat aku baru-baru ni... Ingat kan pasal period delay seminggu tu, memang dah berangan la kononnya mengandung. Tapi kita lupa, ada banyak sebab yang boleh membuatkan kita lambat period contohnya tekanan, siapa yang tak pernah tertekan kan? Jalan jem pun kita tertekan. Seterusnya sebab keinginan yang tinggi... Yang ni aku tak dapat nafikan sebab aku memang nak sangat baby lagi-lagi bila aku makin bosan dengan pelbagai soalan yang mengganggu akal dan fikiran aku... Dan minda yang tak stabil, sebenarnya kita sendiri yang push diri kita untuk tak period. Kenapa minda? Sebab minda kita diset untuk jangan period kerana kita mengandung lepas tu perasaan melonjak kegembiraan...
Kekerapan ini terjadi? Sebenarnya hampir setiap bulan kita akan rasa badan tak selesa, keputihan yang banyak, badan jadi lemah tapi bila ditambah dengan period yang lambat, tu lagi membuatkan kita keliru...
Kesimpulannya, kita kene buat biasa-biasa je...

xoxo,
lailanajwa

No comments:

Post a Comment